Thursday, September 29, 2011

BUKU TOKOH ZAMAN RASULULLAH..-MY FAV BOOK !

assalammualaikum wbt everyone..last week atau last 2 weeks saya ada beli buku di booth buku di FSPU ,UITM Shah Alam..(faculty Architecture kalau sesiapa yang tak tau..)..as u can see dekat my previous post pasal buku yang paling saya suka at the moment - 'Sejarah 133 Wira Terbilang Di Zaman Rasulullah SAW'...Apa yang saya suka pada buku ini..Ia meliputi hampir semua tokoh-tokoh Islam yang mengagumkan..dan pada 'isi kandungan buku ini..dah tercatat apa kelebihan satu-satu tokoh itu ..jadi senang untuk saya rujuk mengikut kelebihan masing-masing contoh dalam bidang kepimpinan , kejujuran, kebijaksanaan, keserderhanaan dan lain-lain..buku ini bersaiz A4 lebih kurang 1000 muka surat dan font saiz 14 ..memang senang difahami..diceritakan satu persatu tentang tokoh-tokoh zaman Rasulullah..jalan cerita yang menarik dan mudah difahami ...Setiap satu cerita tentang tokok-tokoh ini takkan ada sekali pon yang tidak membuat air mata saya menitik.mungkin memang hati 'gula-gula kapas'..tapi memang tak dinafikan cerita mereka amat dalam maknanya disisi Agama dan sesungguhnya umat Islam hari ini harus menghayati dan mendalami keperitan dan perjuangan setiap mereka demi mendapat syahid Allah SWT..
Jadi kalau anda ternampak atau terasa nak mencari bahan bacaan baru.anda boleh la cuba buku ini..saya janji tak ada siapa pon yang akan menyesal membeli buku ini melainkan orang yang beli dan mensia-siakan buku ini.harganya cuma RM 80..apalah ada dengan RM80 itu jika dibandingkan dengan barang-barang harini yang beratus ringgit tapi masih mampu dimiliki oleh kerana nafsu..betul kan?saya bercakap untuk saya jugak..Ilmu agama tidak ada bandingannya dengan apa-apa diatas bumi ini..dan duit dan harta itu amanah.gunakan untuk membeli barang yang memanfaatkan dan bukan yang memudaratkan kita bila mengadap Allah SWT..
just to remind u n myself in case kita lupa.and Islam itu adalah way of life and anyone can talk about itu.Ia bukan bahasa Ustad dan Ustazah sahaja...
akhir kata..go get the book..terbaikk ..salam wbt..<3

2 comments:

ururu said...

ada certa tentang Khalid al-Walid..?

i've read a few books about Sahabat Nabi.. but when it comes to Khalid al-Walid. I cried every time i read about Khalid al-Walid.. every single time..
'the Sword of Allah' can never be broken in any battle. sebab tu dia x dapat mati syahid. sedih sangat. T_T

demn! manly tears coming out again. lol

Newrulez Malik said...

salam wbt..
ada..i rasa cerita Kalid al-walid yang antara paling panjang.. aaaa...dont cry dont cry..hehe..i know..at least u cried over and over again when u read about kalid al walid's story..i cried over most of them..they are all great people..MasyaAllah..do u have the book?..u should get one..awesome book seriously..:)