Tuesday, February 14, 2012

Bahaya 'Baju Kelawar /Kaftan' Yang Kita Terlepas Pandang

Assalammualaikum wbt brothers and sisters..

it had been a while since my last text..hope everyone is doing well insyaAllah...:)..alhamdulillah i'm finally done with my degree after 4 years..pheww...but the result still not out ..so please make doa for me..thank you
So before that, kenapa saya tak menulis lama..pertamanya sebab terlalu sibuk dengan tugasan semester akhir sampai tak sempat kemana-mana jadi tak ada bahan yang menarik nak dikongsi selain dari kerja..hehe...

I'm now at my hometown for 2 weeks break..so ada free time nak menulis.yea!..okey,harini nurul nak share pasal satu kejadian ni..cerita ni bertajuk 'Baju Kelawar' ..Pada suatu hari dalam jam 9 malam..saya dan kawan saya pergi makan, dan lepas makan pergi kedai runcit nak beli barang..saya tunggu di dalam kereta sebab kawan saya 'double park'..lampu kereta on..pendek kan cerita..ada laa satu kakak ni lalu depan kereta..opposite kereta saya juga ada kereta yang nak lalu yang lampu kereta itu jugak semestinya la terpasang ...jadi kakak yang bertudung, berjacket diatas kaftan lalu depan kami...dan saya telah terlihat satu benda yang memalukan (bagi saya)..iaitu saya boleh nampak kakak itu hampir separuh bogel melintas di depan saya untuk ke kereta dimana suaminya menunggu di dalam kereta..dan kawasan itu penuh dengan orang yang rasanya melihat kejadian itu..dan buat tak tahu sahaja sebab apa yang mereka mampu buat..?..termasuk la saya..kejadian itu sangat sekejap ..tak sempat saya nak bertindak..dan yang sedihnya saya rasa kakak tu tak tahu pon itu terjadi pada dia dan mungkin dia selalu berpakaian begitu tanpa dia tahu tentang itu...

Apa yang saya cuba sampaikan , kakak itu bukan seorang sahaja yang gemar berpakaian begitu untuk keluar 'sekejap' nak beli sardin atau top up di kedai dekat dengan kawasan rumah..wahai kaum Hawa...my sisters ..kaftan adalah pakaian untuk rumah..untuk warga rumah yang boleh melihat aurat kita..itupon kalau dengan saudara lelaki kita kena jaga..bukan tak boleh pakai keluar..boleh!..tapi pastikan ada pakaian dalam (kain dalam dan baju inner supaya kita tak membuka aib kita sendiri..ini bukan kaftan fashion yang RM500 tu ye uolls...ni yang kaftan 
batik yang biasa tu..yang biasa pakai kat rumah..yes ada kaftan begini yang tak jarang...ada!..dan harganya jugak mahal..dan memang boleh pakai keluar..itu mungkin tak apa..saya bercakap tentang kaftan yang hari-hari tu..saya rasa ramai faham yang mana kan..jadi please please..jangan pakai kaftan 'sahaja' tanpa pakaian yang didalam yang menutup aurat kita untuk keluar rumah..Sekadar berkongsi dan peringatan kepada saya dan semua.insyaAllah..thank you for reading..hehe..salam wbt

3 comments:

Anonymous said...

Salam Nurul, saya setuju dgn pendapat awak coz hari tu sewaktu Q beli sarapan, ada wanita yg agak muda memakai pskaian tersebut berdiri depan saya dan alangjah terkejut�� apabila ternampak buah yg tergantung di dadanye secara full veiw dari tepi... Kesian sebab myngkin dia tak perasan yg thg makan kat situ ramai yg tengangah dibuatnye...

Raymond said...

Sye lagi best time hantar barang kat rumah customer fully habis dari tepi nampak tetek dgn vagina dia sekali . Perghh keras kote depan customer tu jugak sye melancap dan dan dia nangis malu

Galeri Artie said...

Tula, kepada wanita² semua kena berhati² bila pilih baju kaftan, kena pandai bezakan baju kaftan untuk di rumah mahupun untuk pakai diluar kan... Thanks share...

Galeri Artie
^^^^^^^^^^^